S.O.F.I.E

När du blundade

Kategori: Allmänt

Jag undrar vem du är.

På kortet står mitt namn, skrivet med bläckpenna. Bokstäverna är ifyllda med en glittrig silverpenna. Min gamla adress av överstruken med ett kryss. Nedanför står min nya adress. Längst ner på kortet står det med stora bokstäver: EFTERSÄNDES.

Påminner mig att livet är ett liv, utan ett före och efter. Förhåller mig till livet som sådant, inte oberoende av dig, utan på grund av dig.

Inuti kortet står det: sofie! Hjärtliga gratulationer på födelsedagen. Texten avslutas med det orimligaste av allt: tillönskas av din *****.

Någon kanske skulle hävda att jag vet vem du är.
Men det är inte sant.
När du såg på mig var dina ögon stängda och ditt hjärta förslutet.

Du måste ha blundat. För, vem fan var du om dina ögon var vidöppna?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: